Skip to content

21 marca 2023„Musi być inwestycja, żeby był rozwój”. Rozmowa z Robertem Górką, założycielem Magorex

Inflacja stała się jednym z najpopularniejszych słów 2022 roku. Na początku 2023 wciąż jest tematem powszednim, dotykającym każdego z nas. Jak przekłada się to na sprzedaż pieczywa? O kondycji branży rozmawiamy z Robertem Górką, założycielem Magorexu.

Panie Robercie, jak ocenia Pan sytuację w branży, zauważa Pan ostatnio jakieś nowe tendencje, zaskakujące nowości?

Branża jest stabilna. Mamy doniesienia, że branża fastfoodowa odnotowuje spadki. Zapotrzebowanie na produkty tego typu spada, za to świeże, dobre pieczywo wraca do łask. Klient zaczyna oszczędzać na produktach dodatkowych, ale chce cieszyć się jakością pieczywa. Dodatkowo mamy w Polsce obywateli Ukrainy, którzy mają mocną tradycję jedzenia chleba i ten zwykły, ale dobry chleb bardzo sobie cenią i to też jest nowy klient. Słyszymy nawet o piekarzach z Ukrainy, którzy starają się u nas otworzyć swój biznes.

Czyli jest Pan spokojny o przyszłość branży i stabilność biznesu?

Tak, zdecydowanie, wiedza zdobyta przez ostatnie 30 lat podpowiada mi, że przez najbliższe 10-20 lat branża będzie stabilna. Choć mamy dziś do czynienia z paradoksem, bo mimo podwyżek cen pieczywa, jego sprzedaż rośnie. Ma na to także wpływ jakość wyrobu, świadomość klienta, ale i zwyczaje i emocje. W końcu to nasz „chleb powszedni”.

górka robert magorex targi sweet 2023

Stare, dobre kanapki zawsze w cenie, zwłaszcza z dobrego chleba. A co słychać w Magorexie? Czy pojawiły się nowe produkty, którymi firma zaskoczy swoich klientów?

Wciąż udoskonalamy to, co produkujemy i poprzez inwestycje w nowe maszyny i technologie staramy się, by produkcja przebiegała jeszcze lepiej, szybciej, ale i taniej. Z nowych wyrobów to wciąż peelboard, który bardzo dobrze się przyjął i cieszy się popularnością, a naszym najnowszym bestsellerem jest automatyczna krajalnica. Niedawno zainwestowaliśmy w technologie i maszyny rodem z Holandii, które posłużą nam do produkcji zautomatyzowanych smażalników do pączków. To będzie produkt, który wprowadzimy w następnej kolejności.

Czyli nie będzie tylko odcinania kuponów od poprzednich dokonań i działań asekuracyjnych. Jakie to uczucie być jednym z liderów w Europie?

30 lat temu zaczynałem od jednego pracownika, a nawet outsourcingu. Nigdy, przenigdy się nie spodziewałem, że dojdziemy do takiego poziomu. Ale proszę pamiętać, że to nie tylko moja zasługa. To wszystko by się nie udało gdyby nie oddani ludzie, którzy z nami pracują.

górka robert magorex targi sweet 2023

Zdarza się panu pomyśleć, że może już wystarczy? Przez te 3 dekady nastąpił w Magorexie ogromny skok rozwojowy, nie kusi Pana, by osiąść na chwilę na laurach, bo jest przecież wystarczająco dobrze?

Zupełnie o tym nie myślę. Codziennie robimy swoje, najlepiej jak potrafimy i tylko na tym się koncentrujemy. Jak nie będziemy inwestować, to nie będziemy się rozwijać. Dlatego inwestycje przychodzą naturalnie, bo chcemy robić to, co robimy najlepiej i najmądrzej, jak to tylko możliwe. A żeby był rozwój musi być inwestycja, po prostu. Jesteśmy niezmiennie w ciągłym kontakcie ze stałymi klientami, ale jesteśmy też gotowi, by zaprezentować się nowym kontrahentom. Zwłaszcza po tym popandemicznym czasie chcemy dać jasny sygnał – jesteśmy, istniejemy i mamy się dobrze. 

Oby tak dalej! Dziękujemy za rozmowę.

Prowadzisz własną piekarnię lub cukiernię albo duży zakład produkcyjny? Skorzystaj z naszych sprawdzonych produktów. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak wspieramy biznesy naszych Partnerów.